جهان اطلاعات

جدیدترین مطالب علمی، فناوری وکاربردی جهان

۱۴ ابزار گوگل که از وجودشان اطلاع ندارید

ارتباطات > رسانه‌های آنلاین- همشهری آنلاین:
گوگل امروز فراتر از یک شرکت تکنولوژی است. گوگل در حال تبدیل به یک اکوسیستم برای ابزارهای اینترنت است.

به گزارش سایت رسانه‏‎های اجتماعی به نقل از سایت mashable ،گوگل امروز فراتر از یک شرکت تکنولوژی است. گوگل در حال تبدیل به یک اکوسیستم برای ابزارهای اینترنت است. جایی که هرچیزی که نیاز دارید در آن باشد! در این پست ۱۴ ابزار گوگل که شاید از وجودشان اطلاع نداشته باشید را معرفی می‌کنیم.

اول: Google Ngram  Viewer
Google Ngram Viewer

این ابزار به شما اجازه‌ی جستجو در میلیون‌ها کتاب را داده و ابزار مفیدی برای بررسی گرایشات مختلف در طول زمان‌های مختلف است.برای کاربران برتر ، Ngram گزینه‌های پیشرفته‌تری دارد.از جمله جستجوی کلماتی خاص در متن سخنرانی‌ها یا ترکیب کردن کلمات کلیدی مختلف.

دوم : Google Correlate
Google Correlate
به عنوان بخشی از Google Trends، این سرویس به شما اجازه می‌دهد که روند جستجو در طول زمان را مشاهده کنید.برای مثال شما کلمه‌ی "سوپ" را در آن وارد کنید و می‌بینید که در طول ماه‌های زمستانی جستجو برای این مورد افزایش معناداری پیدا کرده است.بخش جذاب‌تر این سرویس ، جستجو بر اساس تابع‌های نقشه‌کشی است.گرافی سرگرم‌کننده رسم کنید و Google Correlate به شما کلماتی کلیدی را نشان می‌دهد که بیشترین ارتباط را با آن گراف رسم شده داشته باشد.

سوم : Google Trends
Google Trends
با این سرویس ، روند جستجوهای برتر گوگل را مشاهده کنید.مرور بر اساس تاریخ ، یا نگاه به جستجوهای برتر در دسته‌بندی‌های مختلف همراه با رسم نمودار ، از امکانات دیگر این سرویس است.در نهایت با استفاده از ابزار جستجو، کلمه‌ای را وارد کرده و ببینید که چگونه در طول زمان و مکان‌های مختلف جستجو شده است.


::ادامه مطلب::
نوشته شده در چهار شنبه 1 آبان 1392برچسب:,| ساعت 21:46| توسط حسین رستمی زاده|

 

فکر می کنید که یک تیشرت به جز جنس مرغوب، رنگ خوب و طراحی زیبا، چه مشخصه و امکاناتی باید داشته باشد؟ نظرتان درباره تیشرتی که صفحه نمایش LED، دوربین، میکروفون، اسپیکر و شتاب سنج داشته و با تلفن هوشمندتان قابل کنترل است چیست؟ این ایده کلی و فکری است که در پس پلتفرم TshirtOS قرار دارد و همان طور که از ظاهرش پیداست، فعلا تنها یک طرح اولیه است و تا تجاری شدن فاصله فراوانی دارد. 
 
این تیشرت می تواند توییت های دریافتی را نمایش دهد، موسیقی و کلیپ های ویدیویی را پخش کند و حتی پس از عکاسی، تصاویر را در اینستاگرام آپلود کند. 
 
CuteCircuit که طراح این تیشرت است، می گوید هنوز همه چیز در حد یک محصول آزمایشی است، اما داشتن یک تیشرت هوشمند می تواند ایده ای بسیار جذاب برای مصرف کنندگان باشد. هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص مشخصات فنی و قیمت یا زمان عرضه این تیشرت اعلام نشده است. البته برخی حدس و گمان ها هم حاکی از نمایشی و تبلیغاتی بودن این حرکت هستند و احتمال عرضه چنین محصولی را بسیار کم می دانند. 
 
به هر حال تا مشخص شدن موارد این چنینی، پیشنهاد می کنم تماشای ویدیوی جذاب این تی شرت را از دست ندهید.
منبع:
سایت نارنجی
نوشته شده در دو شنبه 18 شهريور 1392برچسب:,| ساعت 15:42| توسط حسین رستمی زاده|

موتور جستجوی جدید ایرانی سلام

 

اگر از موتور های جستجوی مختلفی همچون گوگل ، یاهو و بینگ استفاده کرده باشید با نتایج مختلفی روبرو خواهید شد.

اما آیا شما از همه آنها یکجا استفاده می کنید؟ آیا همه آنها به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می کنند؟
  اگر به دنبال جایی هستید که بتوانید به وسیله آن از نتایج تمامی موتورهای جستجوگر محبوب خود بهرمند شوید …

” جستجوی هوشمند فراگیر ”

سلام Salam نام یک موتور جستجوگر اینترنتی فارسی زبان است که نتایج را به صورت ترکیبی از چندین موتور جستجو تهیه و نمایش می دهد.

“سلام، یک ابَر جستجوگر (Meta Search Engine) هوشمند و پیشرفته اینترنتی است.”

 

برگرفته از وب سایت سلام

 از اولین و مهمترین ویژگی های موتور جستجوگر سلام پشتیبانی کامل از زبان فارسی است.

از دیگر خصوصیات سلام این است که نتایج مورد نظر کاربر را از چندین موتور جستجوی دیگر ( زال ، گوگل ، یاهو ، بینگ ، اسک و …) تهیه و بر اساس وزنی که خود کاربر می تواند آنها را تغییر دهد به نمایش در می آورد.


::ادامه مطلب::
نوشته شده در شنبه 9 دی 1391برچسب:,| ساعت 21:57| توسط حسین رستمی زاده|

عجایبی از اهرام مصر


::ادامه مطلب::
نوشته شده در یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 2:49| توسط حسین رستمی زاده|

در اکثر ساحل ها چیزی به نام جریان شکافنده ایجاد میشود که حتی میانگین سرعت آن از سرعت قهرمانان المپیک نیز بیشتر است و به همین خاطر بسیاری از قربانیان دریا افراد متبحر و شناگران حرفه ای هستند اما دریا آنها را واقعا میبلعد

شنا در دریا هرگز مشابه شنا در استخر نیست و علاوه بر دانستن فن شنا و داشتن مهارت زیاد، باید ویژگیها و عملکرد آب دریا را نیز شناخت.

به گزارش  پزشکان بدون مرز، جریانهای شکافنده یا به قول گیلانی ها “به در بر”به خاطر وجود دو منطقه کم عمق در بین منصقه عمیق تر پیش می آیدو نتیجه این وضعیت این است که جریان آن قسمت از آب به سمت ساحل نیست و هرچه در این جریان شنا کنی به جلو (ساحل) نمی روی و خسته خواهی شد. برای رهایی از این وضعیت باید به صورت افقی به راست یا به چپ شنا کنید تا از جریان شکافی خارج شده و بعد به سمت ساحل شنا کنید.
 
آب شور دریا در صورت برخورد با چشم، سوزش چشمی دردناکی ایجاد می‌کند و تمرکز شناگر را کاملاً از بین برده و او را در یافتن مسیر ساحل ناتوان می‌کند. در صورت ورود آب دریا به نای و ریه فرد، سرفه‌های شدیدی ایجاد می‌شود که عملاً شنا کردن را غیرممکن ساخته و شناگر کاملاً مستأصل می‌شود. ضربات امواج دریا، فرد را با خود به این سو و آن سو برده، تمام توان و انرژی وی را مستهلک می‌کنند. گل‌آلود بودن آبهای ساحلی دریای خزر موجب می‌شود که حتی با عینک شنا هم نتوان در زیر آب چیز زیادی مشاهده کرد و مثلاً ناحیه کم‌عمق را از عمیق تشخیص داده یا فرد در حال غرق شدن را در زیر آب یافت. فردی که در چنین شرایطی به دام افتد، بسیار دشوار بتواند خود را از مهلکه نجات دهد. ضمناً مطابق یک اصل، برای شنای افراد بالغ در آبهای دریایی با عمق بیش از یک و نیم متر، نه تنها آنها باید فنون شنا را به خوبی بدانند بلکه لازم است به توان فیزیکی و استقامات بدنی بالای خود نیز اطمینان داشته باشند. حتی با وجود مهارت بالا و توان بدنی فوق‌العاده، هنوز هم دریا جای امنی برای شنا نیست، چراکه:

جریان‌های ساحلی ( شکافنده مرگبار ) از عمده دلایل مرگ شناگران حرفه‌ای می‌باشند.

امواج دریا با حرکت به سمت ساحل همواره حجم زیادی از آب را به طرف خشکی منتقل می‌کنند. این حجم وسیع از آب می‌باید دوباره به داخل دریا برگردد و برای این منظور در نقاطی از ساحل، به صورت تقریباً غیر قابل پیش‌بینی، درون آب دریا آب‌راهه‌هایی به طرف دریا ایجاد می‌شود که در آن آب با سرعت زیادی بر خلاف جهت امواج (یعنی از سمت ساحل به سمت دریا) جریان می‌یابد. این جریانها کاملاً از امواج آب متفاوت بوده و به آنها جریانهای ساحلی، جریانهای شکافنده (Rip Currents)، یا جریانهای مرگبار گفته می‌شود که در بسیاری نقاط جهان و بویژه در سواحل دریای خزر، تلفات جانی بسیاری را به بار می‌آورند.
 

جریان شکافنده از بالا شبیه یک بادبزن دستی است که دسته آن به سمت ساحل، و دهانه آن به سمت دریا می‌باشد. دسته این بادبزن بیشترین قدرت را دارد و صرف‌نظر از اینکه شناگر چقدر شنا بلد است یا چقدر توان جسمی دارد، عملاً برگشت وی به سمت ساحل را غیر ممکن ساخته، او را سریعاً با خود به داخل دریا می‌کشاند. برای درک بهتری از قدرت این جریان باید گفت که سرعت این جریان معمولاً از رکورد سرعت شنای المپیک نیز بالاتر است؛ بدین معنی که حتی بهترین قهرمان شنای المپیک نیز نمی‌تواند بر خلاف آن شنا کرده و به طرف ساحل برگردد. عرض جریان شکافنده بین ۳ تا بیش از ۶۰ متر، و طول آن به داخل دریا بسیار متفاوت است (گاهی فقط در ناحیۀ شکسته شدن امواج یا همان محلی که موج فرو ریخته و کف سفید رنگ تشکیل می‌دهد بوده، گاهی نیز تا ده‌ها متر به داخل دریا کشیده می‌شود).

علائم جریان شکافنده

 
تشخیص زمان تشکیل جریان شکافنده برای افراد عادی دشوار است. در بسیاری موارد دیده شده که افراد بسیاری در دریا مشغول شنا کردن بوده، همه چیز عادی و خوشآیند به نظر می‌رسد، اما در همین بین یک نفر در میان جریان شکافنده به سادگی و بی‌سروصدا غرق می‌شود. لذا جریان شکافنده الزاماً مختص دریاهای طوفانی و مناطق پرخطر نیست. مواقعی که دریا موّاج است، احتمال تشکیل جریان‌های شکافنده بسیار زیاد است. لذا در این شرایط نباید وارد آب دریا شد و بهترین کار این است که شنا را به زمانی دیگر موکول کرد و از زیبایی‌های ساحل لذت برد. توجه داشته باشید که جریانهای شکافنده در تمام دریاها، دریاچه‌ها و اقیانوس‌ها می‌توانند رخ دهند. برخی نشانه‌های قابل رؤیت جریان‌های شکافنده عبارتند از:

- آب در محل جریان شکافنده آرام و بدون موج است.

- رنگ آب در محل جریان شکافنده با بقیه نقاط تفاوت دارد (شکل‌های بالا).

- خطی از آب کف آلود، خزه یا زباله در محل جریان شکافنده به سمت دریا حرکت می‌کنند.

- امواجی که به سمت ساحل می‌آیند، در محل جریان شکافنده دچار شکست می‌شوند.

- در بسیاری از نقاط در سواحل گیلان و مازندران ساحل ماسه‌ای است. در ساحل ماسه‌ای علایمی شبیه اشکال هلالی وجود دارد. نوک هلال جایی است که جریان شکافنده تشکیل می شود.

 
روش فرار از جریان شکافنده

چنانچه درون یک جریان شکافنده گرفتار شدید، نخست آرامش خود را حفظ کنید. دوم اینکه هرگز، هرگز و هرگز بر خلاف جریان شکافنده و به سمت ساحل شنا نکنید. این اقدام مرگبار منجر به خسته شدن کامل شناگر شده و شناگر از رمق افتاده به راحتی غرق خواهد شد. در عوض خود را بر روی آب نگاه دارید؛ اکنون دو گزینه پیش روی شماست:

۱- اگر توان بدنی بالایی برای شنا دارید

الف- به صورت موازی با ساحل حرکت کرده و از مسیر جریان کاملاً خارج شوید و سپس به صورت مورب به سمت ساحل برگردید (شکل بالا را ببینید).

ب- یا اینکه برای خروج از جریان شکافنده، موازی با ساحل در عمق آب شنا کنید. در اعماق زیرین آب، جریان شکافنده قدرت کمتری دارد. لذا می‌توان به این طریق از مسیر جریان فرار کرده، آنگاه از آب عمیق به آرامی و به صورت مورب به سطح بازگشت و به صورت مورب به ساحل برگشت. دقت کنید که این روش نیازمند توانایی حبس نسبتاً طولانی تنفس می‌باشد.

۲- اگر توان بدنی معمولی دارید

هم جهت با جریان به سمت دریا حرکت کنید. معمولاً جریان پس از طی چندین متر تا چند ده متر، قدرت خود را از دست می‌دهد. در اینجا می‌توانید با صورت موازی با ساحل از جریان فرار کرده و پس از طی چندین متر و دور شدن از جریان، ابتدا نفس بگیرید، سپس تقاضای کمک کنید و بعد به صورت مورب به سمت ساحل برگردید. لازم به ذکر است که معمولاً دریا در خارج ناحیه شکست امواج آرام‌تر است. ناحیه شکست امواج، ناحیه‌ای است که موج در آنجا فرو ریخته و به رنگ کف سفید دیده می‌شود، و این ناحیه برای شناکردن مناسب نیست. بنابراین شناگری که بتواند خود را در در خارج ناحیه شکست امواج روی سطح آب نگاه دارد، از جریان شکافنده در امان خواهد بود (البته به طور کلی فاصله گرفتن زیاد از ساحل برای بیشتر شناگران به هیچ وجه قابل توصیه نیست).

در هر دو دسته افراد با توان بدنی بالا و با توان بدنی معمولی

اگر تشخیص دادید که کمکی به شما نخواهد رسید و باید با توان خود به طرف ساحل برگردید، همراه با امواج خود را به ساحل برسانید. هنگامی که امواج بزرگ به سمت شما می‌آیند، چند ثانیه نفس بگیرید و حدود یک متر زیر آب بروید تا از ضربه موج در امان بمانید. توجه داشته باشید که ممکن است دوباره درون جریان شکافنده دیگری گرفتار شوید. در این هنگام نیز شک نکرده و اجباراً همراه آن به سوی دریا برگردید، ولی مجدداً بر طبق اصول پیش‌گفته به سمت ساحل بازگشت کنید.

نوشته شده در شنبه 14 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 15:2| توسط حسین رستمی زاده|

 

 

چگونه از خستگی چشم ناشی از کار با کامپیوتر اجتناب کرده و چشمان خود را سالم نگه داریم؟

 


::ادامه مطلب::
نوشته شده در شنبه 13 خرداد 1391برچسب:,| ساعت 13:59| توسط حسین رستمی زاده|

161458_631.jpeg

نوشته شده در پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:,| ساعت 11:27| توسط حسین رستمی زاده|

 

 

محققان براي آزمايش، مقداري از پلاكت‌هاي خون را گرفته با مقدار كمي عصاره يا آب طالبي شيرين مخلوط‌ كرده و مشاهده كردند در طالبي عاملي وجود دارد كه بشدت مانع از انباشته‌شدن غيرطبيعي پلاكت‌ها مي‌شود و در نتيجه از انعقاد و لخته ‌شدن خون در رگ‌ها ‌‌ـ‌ كه عامل حمله‌هاي قلبي است ‌‌ـ‌ جلوگيري مي‌شود. اگر طالبي و آسپيرين با هم خورده شود، خاصيت ضد انعقاد خون نيرومندتري تشكيل مي‌شود.مطالعات نشان داده است، مصرف یك لیوان آب طالبی در روز به میزان 25 درصد احتمال بروز فشار خون را كاهش می‌دهد.این میوه حتی در رديف گياهان و خوراكي‌هايي قرار دارد كه از اين نظر بسيار مفيد و مؤثر هستند. در اين تحقيقات، ميوه‌ها از نوع مركبات و همچنين سبزيجات به رنگ‌سبز و نارنجي، خواص ضدسرطان نشان داده‌اند.گفتنی است ویتامین C بالایی كه در طالبی وجود دارد به همراه بتاكاروتن، احتمال بروز سرطان‌هایی نظیر سرطان ریه، پستان، مثانه، روده‌بزرگ، معده و لوزالمعده را در افراد مستعد كاهش می‌دهد.


::ادامه مطلب::
نوشته شده در جمعه 5 خرداد 1391برچسب:,| ساعت 15:56| توسط حسین رستمی زاده|

 

 

يكي از ويژگي‌هاي مهم امواج فرابنفش اين است كه مي‌توان از آن به عنوان يك آنتي‌باكتريال طبيعي استفاده كرد. از اين‌رو به نظر مي‌رسد بتواند جايگزين مناسبي براي روش پاستوريزاسيون باشد. پاستوريزاسيون روشي قديمي براي از بين بردن عوامل بيماريزا در مواد غذايي است كه براي نخستين‌بار در دهه 1770 ميلادي در كشور انگليس مطرح شد و پس از آن به عنوان روشي مناسب براي گندزدايي مورد استفاده قرار گرفت. در اين روش براي افزايش ماندگاري شير، آن را تا دمايي كه اندكي پايين‌تر از نقطه جوش شير است، حرارت مي‌دهند و به اين ترتيب همه باكتري‌ها و عوامل ميكروبي كه ممكن است در فرآيند دوشيدن شير وارد آن شده باشد از بين مي‌رود. با استفاده از اين روش در صورتي‌كه شير براي مدت زمان كوتاهي در معرض حرارت قرار گيرد مدت زمان ماندگاري آن تا 3 هفته افزايش مي‌يابد و چنانچه براي مدت زماني طولاني‌تر حرارت داده شود مدت زمان ماندگاري شير تا 3 ماه افزايش خواهد يافت.ا

::ادامه مطلب::
نوشته شده در جمعه 5 خرداد 1391برچسب:,| ساعت 15:48| توسط حسین رستمی زاده|

 

 

بررسي‌هاي انجام شده روي گروهي از گوزن‌ها نشان داده است چشم‌هاي اين گروه از موجودات علاوه بر نور مرئي نسبت به امواج فرابنفش نيز از خود واكنش نشان مي‌دهد. در حقيقت برخلاف ديگر موجوداتي كه در گروه پستانداران قرار مي‌گيرند، قرنيه چشم گوزن‌ها اين ويژگي را دارد كه به امواج فرابنفش اجازه مي‌دهد وارد چشم شده و از سلول‌هايي كه در مسير نور قرار مي‌گيرد عبور كند. در شبكيه چشم گوزن‌ها مانند برخي حيوانات سلول‌هاي ميله‌اي و مخروطي براي جذب امواج فرابنفش وجود ندارد، بلكه سلول‌هاي معمولي و عادي شبكيه نسبت به محرك‌هايي هرچند ضعيف نيز از خود واكنش نشان مي‌دهد. اگرچه بسياري از پرندگان توانايي تشخيص امواج فرابنفش را دارند، اما اين ويژگي در ميان پستانداران نادر است و در اين ميان جوندگاني مانند موش‌ها و خفاش‌ها استثنا هستند. گوزن‌هايي كه ساكن مناطق شمالي كره زمين هستند

::ادامه مطلب::
نوشته شده در جمعه 5 خرداد 1391برچسب:,| ساعت 15:46| توسط حسین رستمی زاده|

راهی که برای هميشه از شر پشه‌ راحت می‌ شوید !

راهی که برای هميشه از شر پشه‌ راحت می‌ شوید !

 

پشه‌ها اين بيماری‌های مرگبار را سالانه به بيش از نيم ميليون انسان منتقل كرده و باعث مرگ ميليون‌ها تن در سراسر جهان می‌شوند.

 

ایسنا:محققان آمریكایی موفق به ساخت نوعی گاز شده‌اند كه پشه‌ها را بدون نیش‌زدگی از انسان دور می‌كند.

این گاز كه حس‌های پشه‌ها را دچار اختلال كرده و از این رو آنها دیگر قادر به بوئیدن خون انسان نخواهند بود،‌ می‌تواند منشاء تحولی بزرگ در تولید لوسیون‌ها و افشانه‌هایی باشد كه برای راحتی زندگی انسان ساخته شده‌اند.

همچنین می‌توان از این كشف برای محدود كردن بیماری مالاریا و سایر بیماری‌های گرمسیری مانند تب زرد و تب دنگ استفاده كرد.

پشه‌ها این بیماری‌های مرگبار را سالانه به بیش از نیم میلیون انسان منتقل كرده و باعث مرگ میلیون‌ها تن در سراسر جهان می‌شوند.

بیماری مالاریا هر 30 ثانیه جان یك انسان را در جهان می‌گیرد.

دانشمندان دانشگاه كالیفرنیا در مجله نیچر چگونگی ساخت تركیبی از مواد شیمیایی را شرح داده‌اند كه حسگرهای ریز پشه‌ها را كه از آنها برای ردیابی دی‌اكسید كربن در هوا استفاده می‌كنند فریب می‌دهد.

یكی از مواد شیمیایی این تركیب باعث اختلال در حسگرهای بویایی پشه برای ردیابی دی‌اكسید كربن تنفسی انسان می‌شود.

این در حالی است كه یك دانشمند آمریكایی دیگر نیز در مقاله‌ای اعلام كرده كه پشه‌ها نه تنها به تنفس بلكه به بوی عرق و ‌پوست انسان نیز جذب می‌شوند.

نوشته شده در پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:,| ساعت 18:49| توسط حسین رستمی زاده|


خداحافظی گوگل با مرورگرهای قدیمی/ اینترنت اکسپلورر 7 را به روز کنید

خداحافظی گوگل با مرورگرهای قدیمی/ اینترنت اکسپلورر 7 را به روز کنید

 

گوگل اعلام کرد که از اول آگوست از سه مرورگر قدیمی حمایت نخواهد کرد و بنابراین کاربران نمی توانند از این تاریخ از عملکردهای این جستجوگر استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، گوگل تصمیم گرفته است از اول ماه آگوست از مرورگرهای اینترنت اکسپلورر7، فایرفاکس 3.5 و سافاری 3 حمایت نکند.

هرچند حتی پس از این تاریخ جستجو بر روی این جستجوگر از طریق این مرورگرها امکانپذیر است اما گوگل عملکرد صحیح سرویسهای خود را بر روی این سیستمها تضمین نمی کند.

شرکت مانتین ویوو در یک اطلاعیه رسمی توضیح داد که از اول آگوست تنها از دو نسخه آخر هر یک از این مرورگرها حمایت می کند. برای مثال، در مورد اینترنت اکسپلورر تنها نسخه های 8 و 9 مورد تائید گوگل هستند.

درحال حاضر مشخص نیست که کدام یک از سرویسهای گوگل بر روی این مرورگرهای قدیمی دچار مشکل خواهند شد اما به نظر می رسد که "جی. میل" و Google Docs از جمله این سرویسها باشند.

براساس گزارش وب نیوز، پیش از این فایرفاکس و مایکروسافت‌ نیز تصمیمات مشابهی را در مورد مرورگرهای قدیمی خود اتخاذ کرده بودند.

درحقیقت به نظر می رسد که تنها روش موجود برای وادار کردن کاربران به بروزسازی مرورگرها اجبار است. بیشتر کاربران به دلیل تنبلی و یا عدم توانایی لازم از به روزسازی مرورگرهای قدیمی امتناع می کنند. این مسئله موجب می شود که کاربران خود را در معرض حملات و تهدیدات سایبری قرار دهند.

نوشته شده در پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:,| ساعت 18:47| توسط حسین رستمی زاده|

پدیده‌ خوابگردی ژنتیکی است

پدیده‌ خوابگردی ژنتیکی است
دانشمندان تاکنون گمان می‌بردند که پدیده‌ خوابگردی از مشکلات روحی نشات می‌گیرد. اما پژوهش‌های جدید نشان دادند که تمایل به خوابگردی ژنتیکی است و به همین دلیل در میان بزرگسالان نیز رایج است.

پدیده‌ خوابگردی در میان بزرگسالان بیشتر از آنچه گمان می‌رفت رخ می‌دهد. دانشمندان آمریکایی در نشریه‌ علمی «Neurology» گزارش می‌دهند که این امر رابطه‌ای با اختلالات روحی ندارد و احتمالا ارثی است.

بر اساس نتایج این تحقیق، در سال گذشته حدود ۴ درصد از بزرگسالان ایالات متحده آمریکا در خواب بلند شده و در خانه‌ خود دور زده‌اند. این آمار در اروپا دو درصد بزرگسالان را در برمی‌گیرد.

به این ترتیب پژوهشگران دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا تاکید می‌کنند که خوابگردی بیشتر از آنچه که گمان می‌رفت رایج است.


::ادامه مطلب::
نوشته شده در سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:,| ساعت 21:15| توسط حسین رستمی زاده|


 
عکس های مرد یخ زده ، قدیمی ترین مومیایی اروپایی
 
عکس های مرد یخ زده ، قدیمی ترین مومیایی اروپایی www.taknaz.ir
 


::ادامه مطلب::
نوشته شده در سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:,| ساعت 11:17| توسط حسین رستمی زاده|

زنان زیبا علت اصلی منقرض شدن انسانهای اولیه !! + عکس

بر خلاف نظریات پیشین در مورد از بین رفتن نئاندرتال‌ها بر اثر مواجهه با هوش برتر انسان مدرن، دانشمندان دانشگاه آریزونا بر این باورند كه این انسانهای اولیه، خود از هوش بالایی به نسبت زمان خویش برخوردار بوده‌اند كه منجر به انقراض آنها شده است.


  هوش و جذابیت زنان نئاندرتال باعث جفت‌گیری اجداد انسان كنونی با آنها شده كه در آخر حكومت بر زمین را به دست گرفته‌اند.


محققان در پی اجرای داده‌ها در مورد حیات انسانی در اروپا و آسیا طی آخرین عصر یخی در یك برنامه رایانه‌یی به این نظریه رسیدند.


نئاندرتال‌ها و انسانهای مدرن برای هزاران سال در این زمان در كنار هم زندگی كرده‌اند تا زمانی كه نئاندرتال‌ها در 30 هزار سال قبل منقرض شدند.

زنان زیبا علت اصلی منقرض شدن انسانهای اولیه !! + عکس - www.taknaz.ir


::ادامه مطلب::
نوشته شده در سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:,| ساعت 11:5| توسط حسین رستمی زاده|

(
۹ روش برای عکاسی بهتر با <a href="http://tehrankids.com" >موبایل</a>
در حال حاضر بیشتر اسمارت فون‌ها کیفیت دوربینی برابر یا کمی پایین‌تر از دوربین‌های دیجیتال دارند بنابراین لزومی ندارد که برای عکس گرفتن دو دستگاه مختلف را با خود حمل کنید. در اینجا راهنمایی‌هایی را به شما ارائه می‌دهیم که بتوانید با اسمارت‌فون عکس‌های خوبی بگیرید.

::ادامه مطلب::
نوشته شده در دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:,| ساعت 18:25| توسط حسین رستمی زاده|

رازهایی برای داشتن موهای سیاه




تجربیات نشان می‌دهد کمبود فلزاتی همچون منگنز ، روی ، تیتانیوم ، آهن و مس از عوامل اصلی در سفید شدن و شکنندگی موها به حساب می‌آیند. طبق نظر متخصصان تغذیه ، افراد که دچار سفیدی مو هستند باید میوه‌هائی همچون سیب، گلابی، هلو و همۀ میوه‌هائی که سرشار از فلزات گوناگون خصوصا فلز منگنز هستند و نیز مصرف سبزیجاتی همچون سیر، پیاز، موسیر و تره که دارای منگنز هستند را در برنامۀ غذائی خود بگنجانند....

مصرف مواد غذائی حاوی مس و منگنز در جلوگیری از سفیدی مو بسیار مؤثر است. یافته‌های موجود نشان می‌دهد در میان داروهای گیاهی، جوشاندۀ سبوس گندم، مصرف سنبل الطیب، خوردن روزانه ١ قاشق مرباخوری از مخلوط پودر سبوس برنج و شکر یا نبات سائیده شده و قرار دادن نان جو در دستور رژیم غذائی نیز در حفظ رنگ مو و کاهش موهای سفید مؤثر است.

مس نیز از جمله عناصری است که می‌تواند بر پوست و مو تاثیر بگذارد و حتی از سفید شدن مو هم جلوگیری می‌کند. خوراکی‌هائی همچون نخودفرنگی، قارچ، آجیل، لوبیا، عدس، گوجه فرنگی، موز، آلو، سویا و سیب‌زمینی از جمله غذاهائی هستند که مقدار قابل توجهی مس را در خود جای داده‌اند.

فقط پیری مو را سفید نمی‌کند. کمبود ویتامین، بیماری تیروئید، سیگار کشیدن (سرعت سفید شدن مو در سیگاری‌ها، چهار برابر افراد غیر سیگاری است)، کم خونی، رژیم‌های سخت و طولانی مدت، عوامل ارثی، بیماری‌ها و افزایش گلبول‌های سفید خون نیز باعث سفیدی زود هنگام و بیش از حد موها می‌شود.
نوشته شده در یک شنبه 1 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 1:37| توسط حسین رستمی زاده|

اتومبیلی که با جریان هوا شار‍ژ می شود + تصاویر

یک اتومبیل الکترونیک نمایشی که به تازگی طراحی شده است،‌ دارای ویژگیهایی چون ریزموجها است که باطریها را در اثر اصطکاک جریان هوا شارژ می کند.

به گزارش سه نسل به نقل از مهر، اگر راندن این ماشین الکترونیکی نیز مانند ظاهر آن باشد، شرکت اتومبیل سازی جگوار باید بتواند حتی تندوتیزترین سوخت بنزین را به انرژی باطری تبدیل کند.

این مدل اتومبیل که XKX نام دارد قرار است به زودی رونمایی شود تا به عنوان یکی از اتومبیلهای آینده با فناوری پیشرفته تبدیل شود.

این مدل اتومبیل از مدل E-type جگوار که بین سالهای 1961 تا 1975 ساخته می شد و اخیرا به عنوان زیباترین ماشین تمام دورانها انتخاب شده الهام گرفته است. ماشین براقی که ویژگیهای منحصر به فردی دارد.


::ادامه مطلب::
نوشته شده در پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 22:18| توسط حسین رستمی زاده|

 
- اثر زبان
اثر خطوط و اشکال روی زبان درست همانند اثر انگشت عمل میکند . یعنی هر انسانی خطوطی کاملا منحصر به فرد روی زبانش دارد . از این رو اثر زبان میتواند به عنوان یکی از فاکتورهای تشخیص هویت مورد استفاده قرار بگیرد.

۲ - پوست انداختن
انسان نیز مانند دیگر پستانداران در هر هر لحظه در حال پوست انداختن است . طبق تحقیقات انسان در هر ساعت ۶۰۰ هزار ذره از پوست خود را در فضا پراکنده میکند . این مقدار برابر هفتصد گرم پوست در هر سال می باشد . به صورت میانگین انسان در سن هفتاد سالگی تقریبا به میزان پنجاه کیلوگرم پوست اندازی کرده است .

۳ - تعداد استخوان ها
جالب است بدانید که کودک انسان تعداد بیشتری استخوان نسبت به یک فرد بزرگسال دارد .ما زندگی مان را با ۳۵۰ استخوان شروع میکنیم ،اما در طول دوره رشد تا سن بلوغ به علت پیوستن استخوان ها به یکدیگر این مقدار به ۲۰۶ عدد استخوان کاهش پیدا میکند .

۴ - تغییرات معده
هر سه یا چهار روز یکبار تغییراتی در معده شما بوجود می آید. اسیدهای قوی که معده برای هضم غذا به کار میگیرد ، باعث تاثیراتی روی خود آن نیز می شود . البته معده مکانیزمی برای جلوگیری از هضم کامل خود دارد .

۵ - حافظه بویایی
حس بویایی ما به قدرت حس بویایی سگ سانان نمی باشد اما با این حال میتوانیم ۵۰ هزار رایحه مختلف را به خاطر بسپاریم.

۶ - طول روده باریک
طول روده های باریک تقریبا ۴ برابر بلندتر از قد متوسط انسان است . اگر روده های باریک به شکل کنونی خود نبودند ، طول آن ها به ۵ تا ۷ متر می رسید .

۷ - باکتری ها
در هر اینچ مربع از پوست بدن انسان نزدیک به ۳۲ میلیون باکتری زندگی میکنند . خوش بختانه اکثریت این باکتری ها بی ضرر می باشند.

۸ - بوی پا
منشا بوی پا ، مثل بوی زیربغل غدد عرقی می باشند . در یک جفت پا ۵۰۰ هزار غده تولید غرق در حال فعالیت می باشند که میتوانند روزانه نیم لیتر عرق تولید کنند.

۹ - سرعت عطسه
هوایی که موقع عطسه کردن از دهان خارج میشود بالغ بر ۱۶۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارد.عطسه کردن فشار بسیار زیادی به بدن تحمیل میکند. محال است که بتوانید چشمان خود را هنگام عطسه باز نگه دارید.

۱۰ - مسیر خون
خون مسیر زیادی را در هر لحظه در بدنتان طی میکند . تقریبا نزدیک به ۱۰۰ هزار کیلومتر مسیر خونی در بدن وجود دارد . قلب این عضو حیاتی و پرکار بدن روزانه دو هزار گالن خون (برابر با ۷۵۰۰ لیتر) را در این مسیرها پمپاژ میکند.

۱۱ - مقدار بزاق
شما مایل به شنا در آب بزاق دهانتان نیستید ،اما جالب است بدانید که هر شخص به طور میانگین در طول زندگی اش نزدیک به ۲۴ هزار لیتر بزاق تولید میکند . این مقدار برای پرکردن دو استخر شنا کافیست.

۱۲ - صدای خر و پف
بعد از سن ۶۰ سالگی ، شصت درصد مردان و چهل درصد از خانوم ها شروع به خر و پف خواهند کرد.صدای خر و پف میتواند تا حد کرکردن پیش برود. عموما ً صدای خر و پف ۶۰ دسیبل می باشد که یعنی به بلندی صدای صحبت کردن معمولی اما این صدا میتواند تا ۸۰ دسیبل نیز پیش برود. ۸۰ دسیبل یعنی صدای یک دریل بادی که در حال نفوذ به بتن است . صدای بالای ۸۵ دسیبل برای گوش انسان بسیار مضر میباشد و ممکن است باعث کری شود.

۱۳ - رنگ و تراکم مو
هیچ میدانستید تراکم موی سر را از روی رنگ آن میشود تخمین زد؟ به طور میانگین هر انسان ۱۰۰ هزار پیاز مو روی سرش دارد . هرکدام از این پیازهای مو در طول زندگی انسان قادر به تولید ۲۰ تار مو میباشند. افرادی که موهای بلوند دارند از بیشترین میزان پیاز مو در مقایسه با دیگر رنگ ها سود میبرند، در نتیجه ایشان موهای پرپشت تری خواهند داشت. تعداد میانگین پیاز مو برای موهای بلوند ۱۴۶ هزار ، برای موهای مشکی ۱۱۰ هزار ، برای موهای قهوه ای ۱۰۰ هزار و در آخرین رده برای موهای قرمز ۸۶ هزار عدد میباشد .

۱۴ - رشد ناخن ها
اگر ناخن های دست تان نسبت به ناخن پای شما خیلی زودتر رشد میکند این کاملا طبیعی است . ناخن هایی که بیشتر در معرض استفاده قرار میگیرند زودتر رشد میکنند. ناخن انگشت های بلندتر و دستی که با آن مینویسید بیشترین رشد را دارند. به طور میانگین ناخن ها در هر ماه به اندازه یک دهم اینچ رشد میکنند.

۱۵ - وزن سر
جای تعجب ندارد که سر نوزادان کمی برای بدن آنها سنگینی میکند.سر هنگام تولد یک چهارم طول بدن را تشکیل میدهد . زمان بزرگسالی این طول به یک هشتم از درازای کلی بدن تقلیل می یابد.

۱۶ - نیاز به خواب
شاید بعضی اوقات بگویید که دارم از شدت خواب میمیرم ، اما به معنای کلمه منطوری نداشته اید . شما بدون خوردن غذا تا هفته ها زنده میمانید ، اما بعد از ۱۱ روز نخوابیدن ، برای همیشه به خواب خواهید رفت.
نوشته شده در پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 19:29| توسط حسین رستمی زاده|

چرا مردان و زنان این همه متفاوتند؟

چرا مردان و زنان این همه متفاوتند؟
یک دیدگاه شایع به خصوص در دهه 1980 این بود که پسرها و دخترها هنگام تولد از لحاظ شناختی مشابه یکدیگر هستند، و شیوه برخورد والدین و جامعه با آنها است که باعث ایجاد تفاوت میان آنها می‌شود.

از آن هنگام به بعد اغلب پژوهش‌ها این باور را با تردید مواجه کرده است. اکثریت روانشناسان در حال حاضر توافق دارند که برخی از تفاوت‌های بروز داده شده بوسیله مغزهای مذکر و مونث ذاتی هستند.

دیان هلپرن، استاد روانشناسی در کالج کلرمون مک کنا در کالیفرنیا که 25 سال است درباره تفاوت‌های شناختی ناشی از جنسیت به تحقیق پرداخته است، می‌گوید: "درست است که ما پسران و دختران‌مان را به شیوه متفاوتی اجتماعی می‌کنیم، اما اثر زیست‌شناسی را هم نمی‌شود نادیده گرفت."

به گفته او در حال حاضر آنچه در کانون مباحث داغ قرار دارد، نه تاثیر داشتن یا نداشتن زیست‌شناسی، بلکه میزان تاثیر آن است.

تفاوت‌های ثابت‌شده

باور عمومی به تفاوت‌‌های جنسیتی بسیاری قائل است که درباره برخی از آنها شواهد علمی بیشتری به دست آمده است.

تفاوت میان طول عمر مذکر و مونث (طول عمر بیشتر زنان از مردان) یکی از تفاوت‌هایی است که در فرهنگ‌های گوناگون و حتی در میان گونه‌های گوناگون مداوما (اما نه قطعا) مشاهده می‌شود؛ این تفاوت تا حدی زمینه زیست‌شناختی دارد.

یک تفاوت دیگر مشاهده شده در میان گروه‌های سنی، گونه‌ها و ملل بهتر بودن مهارت‌‌های فضایی گوناگون در مذکرها است.

برای مثال برتری مذکرها در چرخاندن اشیا در ذهن‌شان، تفاوتی بسیار زیاد که در بررسی‌ها در 35 سال اخیر مطمئنا ان را نشان داده‌اند، در یک تحقیق اخیر بر روی نوزادانی در سنین پایین حتی تا سه ماه ثابت شده است.

به همین ترتیب، افراد مذکر در فرهنگ‌ها و گونه‌های گوناگون به طور میانگین در سنجش سوگیری زاویه و راهیابی بر اساس چهار جهت اصلی برتری دارند.

از طرف دیگر، افراد مونث در سیالیت کلامی بیشتر و حافظه قوی‌تری برای اشیا دارند؛ به این معنا به گفته هلپرن "افراد مونث در به یاد آوردن جای قرار گرفتن چیزها بهتر هستند."

زنان و افراد ماده سایر گونه‌های جانوری با احتمال بیشتری راه‌یابی‌شان را بیشتر بر اساس نقاط شاخص انجام می‌دهند تا چهار جهت اصلی.

البته به گفته هلپرن می‌توان از هر دو شیوه هم برای جهت‌یابی استفاده کرد و اشاره می‌کند که این مهارت‌های متفاوت به معنای آن نیست که میزان متفاوت هوش مردان و زنان نیست. او می‌گوید: "او جنسیت باهوش‌تری وجود ندارد."

به طور کلی از میان آزمون‌های گوناگون، به نظر می‌رسد تفاوت‌ها به خصوص در دو طرف دو دامنه‌های توزیع خود را نشان می‌دهند، یعنی جاهایی که شمار بیشتری از افراد در یک مهارت یا خیلی خوب عمل می‌کنند یا خیلی بد عمل می‌کنند.

تفاوت‌های ثابت‌نشده

گزارش‌های بیش از حدی درباره بهتر بودن پسرها نسبت به دخترها در ریاضیات، و بهتر بودن دخترها در خواندن و نوشتن وجود دارد.
اما در واقعیت، میزان این تفاوت وابسته به پس‌زمینه است.

به گفته هلپرن بر اساس پژوهش‌های انجام شده در آمریکا دختران در مدارس در "همه" موضوعات درسی از پسران نمره بهتری می‌گیرند، گرچه این تفاوت در یک مقیاس چهار نمره‌ای ، تنها به اندازه یک چهارم نمره است. از طرف دیگر پسران در آزمون‌هایی که متمرکز بر موضوعات خارج از برنامه درسی مدرسه‌شان است، نمره بهتری می‌گیرند.

اما این که علت این تفاوت چیست، آیا مدارس سوگیری بر ضد پسران دارند، آزمون‌های استانداردشده بر ضد دختران است، یا اصلا موضوع چیز دیگری است، همچنان بدون پاسخ مانده است.

به هر حال جامعه نقش بزرگی را ایفا می‌کند- نقشی که همیشه نتایج مورد انتظار را به بار نمی‌آورد.

هلپرن می‌گوید در جوامع با برابری جنسیتی بیشتر "برتری‌های مردان در ریاضیات تقریبا ناپدید می‌شود"، اما سایر تفاوت‌ها افزایش پیدا می‌کنند. هنگامی فرصت و تشویق برابر برای تحصیل پسران و دختران وجود دارد، به طور میانگین دختران حتی بیشتر نسبت به پسران در مهارت‌های خواندن و پسران حتی بیشتر نسبت به دختران در مهارت‌های دیداری- فضایی پیش می‌افتند.

اقتصاد هم در این تفاوت دخیل است. هلپرن می‌گوید: "فقیر بودن برای رشد شناختی هیچ کسی خوب نیست."

در حالیکه در کشورهای فقیر این عامل ممکن است همچنان در عقب افتادن دختران از پسران دخیل باشد، اما در کشورهای توسعه‌یافته هم به نوعی دیگر صادق است. هلپرن توضیح می‌دهد که در حالیکه شمار زنان نسبت به مردان در کالج‌های آمریکا بیشتر است، عمدتا مردان از اقشار اقتصادی- اجتماعی پایین‌تر هستند که نمی‌توانند فارغ‌التحصیل شوند.

از دست دادن استعداد

اما اگر هیچ جنسیتی باهوش‌تر از دیگری نیست، چرا در دوران بزرگسالی این همه تفاوت میان زنان و مردان به وجود می‌آید؟ چرا برای مثال بیش از 90 درصد از مدیران شرکت‌ها مرد هستند و بیش از 90 درصد منشی‌ها زن هستند؟

هلپرن می‌گوید مادامی که بیشترین میزان کارهای مراقبتی در خانواده از جمله مراقبت از کودکان و سالمندان بر عهده زنان است، آنها در پی مشاغلی خواهند بود که مدت کمتری وقت‌شان را بگیرد.

به گفته او همچنین مسئله علاقه هم وجود دارد، به این معنا که بسیاری از زنان جوان خبر ندارند که داشتن شغلی برای مثال مهندسی می‌تواند شغلی "کمک‌کار" خانواده هم باشد.

به گفته او ما در جامعه‌مان نه تنها از استعداد زنان در محیط‌های کاری استفاده کامل نمی‌کنیم، بلکه استعداد مردان در کارهای خانه را هم از دست می‌دهیم. مردان می‌توانند پرستاران خوبی باشند، و بررسی‌های متعدد اهمیت "پدری کردن "برای رشد کودکان را نشان داده‌اند.

او می‌گوید: "اگربه برابری زن و مرد در خانه نرسیم، به برابری زن و مرد در کار هم دست نخواهیم یافت."

نوشته شده در جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 1:37| توسط حسین رستمی زاده|

 1+5 علیه موی زائد

 

1+5 علیه موی زائد
خانم‌ها به 6 روش مفید می توانند از شر موهای زايد خلاص شوند...

::ادامه مطلب::
نوشته شده در یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 23:28| توسط حسین رستمی زاده|

 

  مواد غذایی که چهره شما را جذاب تر می کند

 
مواد غذایی که چهره شما را جذاب تر می کند
در این مقاله ده ماده غذایی که نه تنها به شما کمک می کند احساس خوبی داشته باشید بلکه کمک می کند چهره ای فوق العاده نیز داشته باشید معرفی می شود:

 


::ادامه مطلب::
نوشته شده در یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 23:23| توسط حسین رستمی زاده|

  جوش شیرین و این همه فایده ؟


جوش شیرین و این همه فایده ؟
قطعاً اولین چیزی كه با شنیدن كلمه جوش شیرین به ذهن شما می‌آید ماده‌ای است كه در شیرینی‌ پزی از آن استفاده می‌كنند؛اما جوش شیرین دارای فواید بسیاری می باشد مثلا ...

::ادامه مطلب::
نوشته شده در یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 23:17| توسط حسین رستمی زاده|

کوچک کردن شکم

همه ما دوست داریم شکمی صاف و کوچک داشته باشیم، شاید به همین دلیل هر سال هزینه های هنگفتی صرف تحقیقات در زمینه یافتن روش های جدید برای از بین بردن چربی های اطراف شکم می شود.

در حال حاضر بیش از 200 مدل دستگاه مختلف برای کوچک کردن شکم وجود دارد، دستگاههای غلطکی، ضربه زننده، لرزاننده و ... . شعارهای تبلیغاتی تمام این دستگاهها ادعا می کنند که با استفاده از آنها می توانید شکم خود را کوچک کرده و به سایز مطلوب برسانید.
اگر فکر می کنید استفاده از این دستگاه ها به تنهایی برای کوچک کردن سایز اندام های مختلف بدن کافی است، سخت در اشتباهید. این قبیل وسایل تنها کمک ناچیزی برای رسیدن به هدف مورد نظر شما هستند. به منظور کوچک شدن شکم، لایه های چربی موجود در اطراف شکم باید از بین برود و از آنجا که این دستگا ههای ابتکاری قادر به انجام این کار نیستند، استفاده از آنها به تنهایی کافی نیست.
داشتن اطلاعات اولیه در مورد طرز کار عضلات اطراف شکم و این که چگونه بدن شما چربی را می سوزاند، قدم اول برای موفقیت در صاف کردن شکم و باریک کردن سایز دور کمرتان است.
به طور کلی عضله یا ماهیچه را می توان بافتی دانست که در هنگام حرکت منقبض می شود. همانطور که عضله هیچگاه به چربی تبدیل نمی شود، چربی نیز هیچگاه به عضله تبدیل نخواهد شد. اما اضافه وزن و چربی زیادی باعث کم شدن حجم عضله های شما و گاهی از بین رفتن تدریجی آنها می شود. در اکثر افرادی که پا به سن می گذارند این اتفاق ناخودآگاه می افتد.
بنابراین اگر هدف شما داشتن اندامی متناسب و شکمی صاف است، اولین قدم از بین بردن لایه های چربی موجود روی عضله های شکمتان است. در واقع به طور طبیعی شکم همه افراد صاف است اما در مواردی که با چربی اضافی پوشیده شده، به نظر بزرگ می رسد.
موثرترین روش برای کوچک کردن شکم ترکیبی است از حرکات ورزشی متمرکز روی شکم و کمر و نیز تلاش برای ثابت نگه داشتن قند خون. ثابت بودن میزان قند خون شما از چاق تر شدن و افزایش چربی های اضافی در بدنتان جلوگیری می کند و کمک می کند که بدن شما آسانتر بتواند چربی های اضافی را بسوزاند.
(1) باید یک سری حرکات ورزشی تصاعدی را شروع کنید. عضله های شکم عمدتا برای خم کردن و چرخاندن بالاتنه به جلو، عقب و یا طرفین مورد استفاده قرار می گیرند. هدف اصلی حرکاتی شبیه دراز و نشست که در اکثر دستگا ههای مخصوص کوچک کردن شکم انجام می شود، استفاده و فعال کردن از این عضلات است.
برای قوی کردن عضلات شکم حرکات زیر را به صورت ترکیبی انجام دهید :
- خم شدن به سمت جلو، عقب و پهلو
- چرخاندن کمر به حالت دورانی

عضله های شکم شما مانند همه عضلات بدن لازم است حداقل سه بار در هفته فعالیت داشته باشند. اگر می خواهید از پیشرفت کارتان مطمئن شوید هر بار ورزش ها را با جدیت بیشتری انجام دهید.
(2) سوخت و ساز بدنتان را با تمرینات کوتاه و سنگین شکم افزایش دهید. ورزش های شکم اگر درست انجام شوند به راحتی می توانند سوخت و ساز بدن شما را به مقدار زیادی افزایش دهند. این کار باعث می شود چربی اضافی در بدن شما مصرف شده و ذخیره نشود.در زیر مدت زمان لازم برای انجام حرکات تناوبی در هر نوع حرکت ورزشی اعم از : دوچرخه سواری، پیاده روی و شنا ذکر شده :
- 2 تا 5 دقیقه با حرکات آرام بدن خود را گرم کنید
- مدت 30 ثانیه حرکات سنگین تر را با حداکثر سرعت ممکن انجام دهید
- مدت 1 دقیقه حرکات ملایم تر انجام دهید. در واقع این زمان برای نفس گیری و شروع مجدد لازم است

حرکات فوق را به تناوب 6 الی 10 دقیقه تکرار کنید.
(3) ثابت نگهداشتن میزان قند خون کلید موفقیت است. زیرا همانطور که قبلا گفته شد مهمترین فاکتور در از دست دادن چربی اضافی بدن و جلوگیری از بازگشت آن است.
به منظور اینکه قند خونتان ثابت بماند باید به طور مداوم هر 3-2 ساعت یک بار بدنتان را تغذیه کنید. در این مرحله رمز کار این است که در هر وعده تنها همان مقدار غذایی که در آن لحظه نیاز دارید بخورید نه بیشتر. بدن شما در کل روز کالری مصرف می کند، پس چرا باید خود را مجبور کنید که تنها 2 یا 3 وعده در روز غذا بخورید ؟
به بدنتان سوخت مورد نیاز: میوه جات، غلات، سبزیجات، آجیل و پروتئین (ماهی،گوشت لخم، مرغ، تخم مرغ و ...) را برسانید.
اکثر مردم به اشتباه توجه زیادی به میزان چربی موجود در غذایشان می کنند. کالری کالری است، فرقی هم نمی کند که از چه مواد غذایی آمده باشد. اگر بیش از میزان لازم مصرف شود، در هر صورت در بدن شما تبدیل به چربی خواهد شد.
البته مسلما غذاهایی که می خوریم مهم هستند. اما وقتی چربی ها را می سوزانید تاثیر چندانی ندارند. پس تا جایی که ممکن است غذاهای سالم تر بخورید، در عین حال هیچ وقت فکر نکنید که خوردن یک چیزبرگر حتما به بدن شما چربی اضافه می کند.
(4) از یک مربی حرفه ای مشورت بگیرید و از او کمک بخواهید. مشکل اکثر ما این است که راجع به تغذیه صحیح و تمرینات ورزشی مفید برای رسیدن به سلامتی و تناسب اندام، اطلاعات کافی نداریم.
اگر بدون مربی ورزش می کنید، از خودتان سئوال کنید : " آیا از شرایط فعلی فیزیکی ام راضی هستم یا خیر؟ آیا پیشرفتی در این زمینه حاصل شده ؟ "
اگر جواب خیر است، بهتر است حتما با یک مربی ورزش حرفه ای مشاوره کنید. به اطلاعاتی که از مجلات مربوط به تناسب اندام دریافت می کنید بسنده نکنید. یک مربی حرفه ای به شما کمک می کند که در مدت زمانی خیلی کمتر از آنچه تصور می کنید به اهداف مورد نظرتان برای تناسب اندام دست یابید.
اگر برای داشتن اندامی متناسب، شکمی کوچک و کمری باریک، عزم خود را جزم کرده اید، پیشنهاد می کنم با 4 روش بالا کار خود را شروع کنید. این راهکارها به شما کمک می کند که سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهید و چربی های اضافی را بسوزانید، نتیجه این کار احساس شادابی و سلامت به همراه داشتن ظاهری متناسب خواهد بود.
نوشته شده در یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 22:42| توسط حسین رستمی زاده|

شكار انرژي بيشتر با نوع جديد پيل خورشيدي هيبريدي



بنا بر اظهارات دانشمنداني از دانشگاه کمبريج مي‌توان راندمان بيشينه پانل‌هاي خورشيدي را با پيل‌هاي خورشيدي جديد تا بيش از 25 درصد افزايش داد.

دانشمنداني از آزمايشگاه کاونديش، واقع در بخش فيزيک دانشگاه کمبريج، نوع بديعي از پيل خورشيدي ساخته‌اند که مي‌تواند انرژي خورشيدي را با بازده بيشتري نسبت به طراحي‌هاي متداول جمع‌آوري کنند.

پيل‌هاي خورشيدي متداول فقط قادر به گيراندازي قسمتي از نور خورشيد هستند و بسياري از انرژي نور جذب شده، بويژه فوتون‌هاي آبي، به صورت گرما تلف مي‌شوند. اين ناتواني در استخراج کامل انرژي تمام رنگ‌هاي مختلف نور در نگاه اول بدين معناست که پيل‌هاي خورشيدي متداول قادر به تبديل بيش از 34 درصدي نور خورشيدي قابل دسترس به توان الکتريکي نيستند.

اين گروه تحقيقاتي کمبريج، به رهبري استاد «نيل گرينهام» و استاد «سير ريچارد فريند»، يک پيل هيبريدي ساخته‌اند که نور قرمز را جذب مي‌کند و انرژي مازاد نور آبي را براي افزايش جريان الکتريکي به خدمت مي‌گيرد.

معمولا يک پيل خورشيدي به ازاي هر فوتون جذب شده يک الکترون واحد توليد مي‌کند. با اين حال با افزودن پنتاسين، يک نيمه‌رساناي آلي، اين پيل‌هاي خورشيدي مي‌توانند دو الکترون به ازاي هر فوتون از طيف نور آبي توليد کنند. اين مي‌تواند پيل‌ها را قادر به گيراندازي 44 درصدي انرژي خورشيدي دريافتي کند.

«برونو ارلر»، محقق ارشد اين گروه تحقيقاتي گفت: پيل‌هاي خورشيدي هيبريدي و آلي نسبت به فناوري سيليکوني حاضر ممتاز هستند، زيرا مي‌توانند در مقادير زياد و با قيمت کم با استفاده از چاپ غلتک - به - غلتک (roll-to-roll) توليد شوند. با اين حال، قسمت اعظم قيمت يک نيروگاه خورشيدي به زمين، نيروي کار انساني و سخت افزار مربوط مي‌شود. در نتيجه، حتي اگر پانل‌هاي خورشيدي آلي داراي قيمت کمتري باشند، ما مجبور هستيم کارآيي آنها را بهبود بخشيم تا آنها را رقابتي کنيم.

«مارک ويلسون»، يکي ديگر از اين پژوهشگران مي‌گويد: اين بسيار مهم است که ما به سمت منابع بادوام انرژي حرکت کنيم و کمک به پيدا کردن راه‌حل‌هاي ممکن هيجان‌آور است.

اين پژوهشگران، جزئيات نتايج کار تحقيقاتي خود را در مجله‌ «Nano Letters» منتشر کرده‌اند.

نوشته شده در پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 22:29| توسط حسین رستمی زاده|

اتوكشي سريع با «قطار بخار»!



محققان دستگاهي طراحي كرده‌اند كه در مدت زمان كمتر از ده دقيقه، تعداد زيادي از لباس‌ها را اتو كشيده، تحويل مي‌دهد.

تحقيقات نشان مي‌دهد هر خانواده در طول سال حدود 160 ساعت را صرف اتو كشيدن لباس مي‌كند و اتو كردن در كنار شستن حمام و تميز كردن اجاق گاز، جزء كارهاي خسته كننده منزل محسوب مي‌شوند.

طراحان انگليسي براي حل مشكل اتو كردن لباس، دستگاه قطار بخار (SteamRail) را طراحي كرده‌اند.

اين وسيله مانند يك كمد لباس طراحي شده و بخار از طريق يك لوله وارد محفظه مي‌شود؛ در اثر گرما و رطوبت ايجاد شده حداكثر تا 35 لباس در مدت زمان 9 دقيقه صاف و بدون چين و چروك تحويل داده مي‌شود.

«جيم مودي» سخنگوي شركت تأكيد مي‌كند: براي طراحي اين دستگاه، زمان زيادي صرف شده است كه باعث صرفه‌جويي چشمگيري در وقت افراد مي‌شود و مدل‌هاي ديگري از اين دستگاه نيز بزودي عرضه مي‌شود.

دستگاه قطار بخار پس از جمع شدن براحتي در زير تخت قرار مي‌گيرد و از لحاظ كارايي با دستگاه‌هاي اتو بخار پيشرفته قابل مقايسه است.

اين محصول با قيمت 377 دلار به بازار عرضه شده است.

نوشته شده در پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 22:28| توسط حسین رستمی زاده|

رونمايي دانشمندان از روبات كنترل مغز معلولان



دانشمندان سوئيسي در آزمايشي به نمايش چگونگي كنترل ذهني يك روبات توسط يك شخص حدودا فلج پرداخته‌اند كه اميدها را براي تعامل افراد معلول با محيط اطراف از طريق روبات‌ها در آينده افزايش داده است.

آزمايشات مشابهي در آمريكا و آلمان انجام شده، اما آنها بيشتر براي بيماران داراي بدن سالم يا كاشت مغز تهاجمي مورد استفاده قرار گرفته بودند.

يك بيمار معلول در بيمارستاني در سوئيس در اين آزمايشات از اين دستگاه استفاده كرده و به ارسال يك فرمان ذهني به رايانه اتاق خود پرداخت كه سپس به رايانه ديگري منتقل شده و يك روبات كوچك را در يك مسير 59 متري در لوزان حركت داد.

اين سيستم توسط خوزه ميلان، استاد دانشكده پلي‌تكنيك فدرال لوزان طراحي شده كه تخصص وي در تعاملهاي غيرتهاجمي بين دستگاهها و مغز است.

از اين فناوري همچنين مي‌توان براي حركت يك ويلچر استفاده كرد.

به گفته ميلان، در اين شيوه پس از آغاز حركت، مغز مي‌تواند استراحت كند چرا كه در غير اين صورت به زودي خسته خواهد شد.

اين در حاليست كه اين فناوري از محدوديتهاي خاص خود نيز برخوردار است. در صورت حضور چند فرد در اطراف يك ويلچر براي مثال سيگنالهاي مغزي در هم مي‌ريزند.

در كنار حركت بخشيدن به افراد فلج، قطعات مصنوعی عصبی مي‌توانند براي كمك به بهبود بيماران دچار عدم احساس مورد استفاده قرار گيرند.

اين محققان همچنين در حال كار بر روي يك پوست الكتريكي براي معلولان هستند كه از يك دستكش با حسگرهاي ريز تشكيل شده و به ارسال مستقيم اطلاعات به سيستم عصبي فرد مي‌پردازد.

در نهايت محققان اميدوارند بتوانند پروتزهاي مكانيكي را توليد كنند كه مانند دست واقعي،‌ از حساسيت و تحرك برخوردار باشند.

محققان ديگر در لوزان در حال كار براي كمك به راه رفتن مجدد معلولان با الكترودهاي كاشته شده در نخاع آنها هستند.

هدف اين پژوهشها اين است كه پس از يك سال اين معلولان بتوانند بدون كمك روباتها حركت كنند.

اين محققان اكنون در حال تنظيم كارآزمايي‌هاي باليني براي اين سيستم بوده و قصد دارند بتوانند آزمايشات خود را طي يك سال آينده در بيمارستان دانشگاه زوريخ برپا كنند.

نوشته شده در پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 22:27| توسط حسین رستمی زاده|

کشف نقشه هوش انسان



محققان دانشگاه «ایلینویز» آمریكا موفق به ترسیم نقشه هوش انسان شدند.

به نقل از مجله علمی «ساینتیفیك»، پزشكان با بررسی دقیق مغز این افراد، موفق به ترسیم معماری فیزیكی هوش در مغز انسان شدند كه دراین تحقیق علاوه بر هوش جنبه های دیگر عملكرد ذهنی از قبیل درك كلامی و حافظه نیز مورد تحلیل وسیعی قرار گرفته است.

محققان اذعان كردند مهمترین چالشی كه منجر به متوقف شدن تحقیقات شد، مسئله یافتن بیمارانی بود كه صدمات جدی به مغز آنها وارد شده باشد تا اینكه این گروه ویتنامی داوطلبانه پذیرفتند كه مورد آزمایش قرار گیرند.

در این آزمایشات افراد مورد سی تی اسكن های پیشرفته و تست‌های شناختی قرار گرفتند.

آنچه بیش از همه نظر محققان را به خود جلب كرد كشف این مطلب بود كه هوش به ‌طور قابل ملاحظه‌ای به یك سیستم عصب محدود وابسته است. این ساختار پشت پیشانی، پشت گوش و در قسمت بالای عقب سر قرار گرفته است.

یكی دیگر از مهمترین مطالبی كه نظر دانشمندان را به خود جلب كرده این است كه بخش‌های مربوط به تصمیم‌گیری و كنترل ارادی با بخش‌های مربوط به هوش همپوشانی دارد.

محققان با استفاده از این تحقیقات دریافتند كه هوش به یك بخش خاص مربوط نیست و عملكرد هماهنگ چند بخش را به طور همزمان درگیر می‌كند.

محققان بر این باورند كه این تحقیقات به منزله یك گام بزرگ در جهت نحوه تاثیر ژن، تغذیه، محیط زیست و عوامل دیگر بر روی هوش است.

نوشته شده در پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 22:25| توسط حسین رستمی زاده|

تولید لنزهاي چشم ماهي با زاويه ديد بسيار گسترده



يك لنز دوربين «چشم ماهي (fisheye)» اخيرا در لندن در دسترس مشتريان قرار گرفته كه به ارائه ميدان ديد 220 درجه مي‌پردازد.

اين لنز از زاویه دید بسيار گسترده‌اي برخوردار بوده كه مي‌توان گفت قادر به مشاهده منظره پشت موضوع تصوير است و با قيمت 100 هزار پوند بدون دوربين در بازار عرضه شده است.

لنز چشم ماهی، لنزهایی هستند که حداکثر زاویه دید را به بیننده می‌دهند. معمولا فاصله کانونی آنها بین ۶ تا ۱۶ میلیمتر بوده و دلیل نام گذاری این لنزها، شباهت آنها به چشم ماهی و محدب بودن عدسی بیرونی لنز است. هرچه محدب بودن این عدسی بیشتر باشد زاویه دید، بازتر و انحنای خطوط بیشتر خواهد بود.

هنگامي كه اين لنز در سال 1970 در نمايشگاه فوتوكينا معرفي شد، يكي از زوايه‌بازترين لنزهاي چشم ماهي موجود محسوب مي‌شد كه از يك شيشه گنبدي 10 پوندي بزرگ برخوردار بود.

مشخصات لنز چشم ماهي شش ميلي‌متري F/2.8 نيكون: زاويه تصوير: 220 درجه، ديافراگم: خودكار، مقياس روزنه: f/2.8-f/22 ، وزن: 5200 گرم، ابعاد: 236 ميليمتر dia. x طول 171 ميليمتر، فاصله 190 ميليمتر از لبه لنز، درپوش لنز جلو: گشاد، با محافظ فلزي سخت، شركت نيكون در سال 1970 با معرفي اين لنز در فوتوكينا با سرعت f/2.8 جهان عكاسي را شگفت‌زده كرد.

نمونه پيش‌ساخت اين لنز شش ميلي‌متري هيچ گاه به مرحله توليد كامل گذاشته نشده، اما براي چندين عكاس متخصص بطور سفارشي ساخته شد.

به گفته جرمي گيلبرت، مدير گروه بازاريابي شركت نيكون در انگلستان، اين لنز شش ميليمتري بسيار نادر بوده و در ابتدا براي مصارف علمي و هواشناسي طراحي شد. اين محصول به ارائه نقطه اوجي در طراحي لنز از زماني پرداخته كه لنزها بايد با يك خط‌كش مهندسي و نمودارهاي پرتو طراحي مي‌شدند.

 

نوشته شده در پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 22:24| توسط حسین رستمی زاده|

شناسايي گونه‌هاي جديد خرچنگ بنفش

چاپ فرستادن به ایمیل

محققان موفق به شناسايي چهار گونه جديد خرچنگ آب شیرین در فيليپين شده‌اند كه به رنگ بنفش براق هستند.

اين موجودات ريز در زير تخته‌سنگها و ريشه‌هاي درون رودخانه‌ها پنهان شده و در طول شب از گياهان، ميوه‌ها، مردار و حيوانات ريز در آب تغذيه مي‌كنند.

اين حيوانات كه تنها در اكوسيستمهاي جنگلي زمين پست در گروه جزاير پالاوان يافت شده، اكثرا از پوسته بنفش با چنگالها و پاهاي قرمز رنگ برخوردارند.

به گفته محققان، خرچنگها مي‌توانند در ميان رنگها تبعيض قائل شده و از اين رو مي‌توان آن را نشانه‌اي بر رفتارهاي اجتماعي مانند جفت‌گيري اطلاق كرد.

بسياري از خرچنگهاي نر گونه Insulamon در مقايسه با خرچنگهاي ماده يا نابالغ نر بنفش رنگ، بيشتر قرمز رنگ هستند.

تا كنون پنج گونه از اين گونه كه Insulamon unicorn نام داشته، شناسايي شده‌اند كه چهار گونه آن جديد هستند.

اندازه بزرگترين حيوان اين گونه 53 ميليمتر در 41.8 ميليمتر بوده و كوچكترين آنها 33.1 در 25.1 ميليمتر است.

دو گونه ديگر كشف شده، palawense و johannchristiani ناميده شده‌اند.

نوشته شده در پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 22:23| توسط حسین رستمی زاده|

جنسیت فرزندان خود را تعیین کنید

پسر می‌خواهید یا دختر؟این اولین سوالی است که می‌توانم قبل از خواندن این مقاله از شما، اگر که برای شما پسر یا دختر دار شدن هیچ فرقی باهم ندارند، لازم نیست که این مقاله را بخوانید زیرا در این مقاله تنها قصد داریم که به این موضوع برسیم که چگونه بر اساس انتخاب آگاهانه‌مان پسر یا دختر دار بشویم !

 


::ادامه مطلب::
نوشته شده در یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 21:53| توسط حسین رستمی زاده|

آیا با جدیدترین روش جلوگیری از بارداری آشنا هستید؟
 
 
 
 

استفاده از امواج صوتی

پژوهشگران آمریکایی می‌گویند امواج ماورای صوت (اولتراسوند) ممکن است در آینده به‌عنوان وسیله‌ای قابل اعتماد و ارزان قیمت برای پیشگیری از باروری مردان به‌کار رود.

 


::ادامه مطلب::
نوشته شده در یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 21:50| توسط حسین رستمی زاده|

تنگ شدن شلوار به دلیل چاقی نیست بلکه ...!؟

گاهی اوقات تنگ شدن شلوار به دلیل تجمع چربی در زیر پوست نیست بلکه دلایل دیگری در این مساله دخیل هستند.
در برهه ای از زمان زیپ شلواری که تا چند وقت پیش استفاده می کردید ، دیگر بسته نمی شود و طبعا تمام افراد با این فکر مواجه می شوند : " وای ، چاق شدم !! "

::ادامه مطلب::
نوشته شده در جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 14:37| توسط حسین رستمی زاده|

چاقو و چنگال چه موقع اختراع شد؟

 

یکی از اولین اختراعات بشر چاقو سنگی بود . قاشق هم خیلی قدمت دارد و تاریخ آن به دوران باستان می رسد هزاران سال از مصرف چاقو و قاشق می گذشت ، ولی هنوز کسی به فکرش نرسیده بود تا چنگال را اختراع کند. مردم معمولا" چاقو را همه جا با خود حمل میکردند د مثلا" به کمر می بستند یا اینکه توی چکمه جای میدادند . بنابراین طبیعی بود که وقتی گوشت پخته سرمیز آورده میشد ، آقای سر میز چاقویش را در میاورد و هر چقدر میخواست می برید و با دستش آنرا می خورد .


::ادامه مطلب::
نوشته شده در جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 14:23| توسط حسین رستمی زاده|

حيوانات چهره مزاحم را تشخيص مي‌دهند

 

 بر اساس يافته‌هاي جديد علمي، بسياري از حيوانات مي‌توانند چهره فرد مزاحم را تشخيص داده و به همنوعان خود اطلاع دهند.

 

به گزارش فارس، محققان با بررسي رفتار برخي حيوانات متوجه شدند كه آنان قادرند چهره انساني كه مزاحم است يا قبلاً به آن ها آسيبي زده را تشخيص دهند.

دانشمندان مي‌گويند كه آنان اين توانايي را دارند كه حتي نحوه تشخيص اين خطر را نيز به همنوعان خود ياد داده و آنان را از اين خطر آگاه كنند. اين امر به احساس كمك رساني و مسئوليت آنان نسبت به همنوعان خود باز مي‌گردد.

در ادامه اين تحقيق، براي آزمايش، شخصي حيوانات را ترسانده و براي آنان ايجاد مزاحمت كرد كه حيوانات بعداً در واكنش به وي وحشت كرده و به يكديگر پيوستند تا خطر را از ميان بردارند يا فرار كرده و از دست او در امان باشند.

پيش از اين گمان بر اين بود كه تنها بر عامل غريضه بسياري از حيوانات در مقابل برخي ديده‌هاي خود واكنش نشان مي‌دهند ، اما اين تحقيق نشان مي‌دهد كه آنها قادر به شناسايي چهره‌ها هم هستند.

در عين حال حيوانات همين عكس‌العمل را به طور طبيعي در برابر ساير حيوانات دارند و در برخي مواقع آن را مي‌آموزند.

اين واكنش‌ها و شناخت از خطر در حيواناتي كه داراي هوش بالاتري هستند بسيار گسترده‌تر است و سريعتر مي‌توانند مزاحم را شناسايي كنند.

 

نوشته شده در جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 14:21| توسط حسین رستمی زاده|

كلاغ‌ها انسان‌های شرور را رسوا می‌كنند!

 

اگر تاكنون نسبت به قارقار كردن كلاغ‌ها در برابر خطر احتمالی، كنجكاو بوده‌ايد، دانستن اين مطلب جالب است كه آنها به تقليد از والدين و همنوعان خود نسبت به افراد خطرناك واكنش نشان میدهند.

 

ایسنا:محققان دانشگاه واشنگتن، پنج سال پیش دریافتند كه كلاغ‌ها از قابلیت تشخیص انسان‌های خطرناك برخوردارند.

محققان در تحقیقات خود با نقابی شبیه انسان‌های غارنشین، كلاغ‌های آمریكایی را در تله انداختند. این كلاغ‌ها سپس تمام افرادی را كه با این شمایل می دیدند، دنبال كرده و به شدت قارقار می‌كردند، اما در برابر انسان‌های عادی رفتاری آرام داشتند.

از آن به بعد این محققان به بررسی واكنش كلاغ‌ها به نقاب‌ها پرداختند. دو هفته بعد از این جریان، 26 درصد كلاغ‌ها با افراد نقاب‌دار با شدت برخورد كرده و در مدتی حدود دو سال و هفت ماه بعد این میزان به 66 درصد رسید. در سال پنجم این تعداد بیشتر شده و حتی از محدوده تحقیق به خارج درز كرده بود.

این در حالی است كه به گفته محققان، كلاغ‌های جوان نیز كه در زمان وقوع حادثه اصلی به دنیا نیامده بودند نیز با كپی برداری از رفتار والدین خود با افراد نقابدار با شدت برخورد می‌كردند.

كلاغ‌ها از دو شیوه عمده یادگیری برخوردارند. آنها یا از تجربیات شخصی خود و یا با مشاهده دیگران به یادگیری در مورد مسائل از جمله خطرات جدید می‌پردازند.

نوشته شده در جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 14:20| توسط حسین رستمی زاده|

زيبايي در چشم بيننده است؟

 

زيبايي در چشم بيننده است؟

راز زيبايي در ناحيه مغزي پشت چشم نهفته است!

 

ضرب‌المثل «زيبايي در چشم بيننده است» ممكن است به اندازه چند سانتيمتر اشتباه باشد!

 

به گفته دانشمندان كالج دانشگاهي لندن، راز چيزهايي كه مورد تحسين انسان است در حقيقت در قشر داخلي اوربيتوفرانتال است كه در پشت چشم قرار دارد.

 

به گفته اين دانشمندان، اين بخش از مغز در زماني كه فرد با يك منظره يا چيز زيبا روبرو مي‌شود، فعال مي‌شود.

 

محققان در پژوهش خود از 21 زن و مرد خواستند تا نظر خود را در مورد زيبايي مجموعه‌اي از نقاشي‌ها و قطعات موسيقي اظهار كنند. در اين حين، مغز اين افراد مورد اسكن قرار گرفته بود.

 

اين پژوهش كه در مجله پلوس وان منتشر شده، نشان داد كه زماني كه داوطلبان در حال مشاهده يا شنيدن مورد دلخواه خود بودند، اين قشر فعال تر مي‌شد.

 

اين يافته‌ها در مورد ارتباط حوزه هنر و موسيقي با اين بخش خاص مغزي از اهميت برخوردار است چرا كه پيش از اين محققان هرگونه هنر را با مراكز مختلف لذت در مغز مرتبط مي‌دانستند.

 

همانطور كه انتظار مي‌رود، ناحيه مغزي مرتبط با پردازش بينايي در اين پژوهش با مشاهده تصاوير و ناحيه مرتبط با شنوايي نيز با شنود موسيقي فعالتر مي‌شد.

 

اما ناحيه ديگر در مغز موسوم به هسته دمي در زماني كه فرد به چيزي كه دوباره شنيده يا جست‌وجو مي‌كند، علاقمند باشد، فعالتر مي‌شود.

 

ناحيه هسته دمي كه در نزديكي مركز مغز قرار دارد در زمان فكر به فرد مورد علاقه، فعالتر مي‌شود.

 
با
نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 19:18| توسط حسین رستمی زاده|

رابطه رنگ موی افراد و ابتلا به بیماری ها !
رنگ موی طبیعی افراد که تا پیش از این تنها به عنوان فاکتوری برای زیبایی شمرده می‌شد، بیانگر سلامت افراد است. رنگ مو ارتباط مستقیمی با سلامت جسم و ذهن داشته و به همین دلیل در تعیین سبک زندگی هر فرد مؤثر است، بر این اساس توجه به برخی هشدارهای بهداشتی به طول عمر بیشتر و زندگی با کیفیت‌تر کمک می‌کند.
 

::ادامه مطلب::
نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 19:10| توسط حسین رستمی زاده|

نوع <a href="http://tehrankids.com/index.php?do=cat&category=foods" title="تغذیه">غذا</a> روی شکل چهره موثر است!

 

به نظر می‌رسد نوع غذایی که انسان‌ها مصرف می‌کنند،‌ روی شکل آرواره‌ها و حتی چهره آن‌ها تاثیر می‌گذارد. بدین شکل که مصرف غذاهای نرم باعث می شود به مرور،‌ آرواره‌ها کوچک‌تر و جا برای دندان‌ها تنگ‌تر شود.اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با ترتیب دندان‌ها در دهان دچار مشکل شده و مجبور شده‌اید با مراجعه به دندان پزشک،‌ دندان بکشید یا از پلاک و سایر امکانات برای برگرداندن نظم دندان‌ها استفاده کنید، احتمالا به این فکر کرده‌اید که چرا باید این‌طور باشد؟
محققان انگلیسی ‌شکل آرواره پایینی انسانی 295 نمونه موجود در موزه را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که آرواره پایینی انسان‌هایی که از جوامع گیاه خوار برآمده‌اند، به طور میانگین در مقایسه با آرواره انسان‌هایی که اجدادشان شکارچی و گوشت خوار بوده‌اند، کوچک‌تر است.
به گفته آن ها، امروزه دهان‌های ما برای تعداد دندان‌هایی که داریم خیلی کوچک است.محتمل‌ترین توضیحی که می‌توان برای وجود چنین تفاوتی ارائه داد،‌ این است که رژیم‌های غذایی گیاهی که مقادیر زیادی غلات را در بر می‌گرفته،‌ در مقایسه با رژیم غذایی شکارچیان که گیاه‌های وحشی و غذا‌های پر از گوشت را در بر می‌گرفته است،‌ خیلی نرم‌تر و در نتیجه جویدن آن آسان‌تر بود.

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 19:8| توسط حسین رستمی زاده|

 

شناسايي بزرگترين حشره جهان

 

يك حشره‌شناس آمريكايي از شناسايي حشره غول پيكري خبر داد كه وزن آن سه برابر وزن معمول يك موش‌ و غذاي مورد علاقه آن هويج است.

مارك موفيت، حشره‌شناس دانشگاه كلورادو كه اين حشره را پيدا كرده مي‌گويد: دو روز متوالي اين حشره غول‌پيكر را در يك جزيره دوردست در نيوزلند تعقيب كردم تا توانستم آن را در حالي كه هويج مي‌خورد در دست‌هاي خود نگه دارم.

به گزارش روزنامه تلگراف، موفيت مي‌گويد: از نظر وزني اين حشره سنگين‌ترين گونه‌اي است كه تاكنون در طبيعت شناسايي شده است و وزن آن حدود سه برابر وزن يك موش معمولي است. اين حشره عجيب شبيه به جيرجيرك بوده و بال‌هاي آن حدود 17 سانتيمتر است. حشره غول‌پيكر فقط در جزيره دورافتاده «ليتل بارير» در نيوزلند مشاهده شده است.

نوشته شده در پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:,| ساعت 19:6| توسط حسین رستمی زاده|















قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت